Informácie

Kostol z 12. storočia zničený požiarmi zanechal miestnych obyvateľov zdevastovaných


Požiar vážne poškodil historický kostol v Anglicku, ktorý siaha do stredoveku. 12 th storočia bol požiar takmer zničený a jeho ozdobený interiér zničený.

Miestna komunita je rozsahom škôd šokovaná. Hoci časť budovy požiar prežila a množstvo historických predmetov sa podarilo zachrániť, strecha, lavice, oltár a väčšina interiéru boli zničené.

Požiar vypukol v St. Mary, Virgin Church vo Wimbotshame, neďaleko Downham Market, v anglickom Norfolku. Zdá sa, že to začalo ráno 4. septembra. Jane Neilová, ktorá žije neďaleko, cítila dym a odišla zo svojho domu, aby zistila, či nedošlo k požiaru.

Podľa Lynn News zistila, že miestna cesta je „úplne zahmlená“ kvôli dymu z veľkého požiaru v kostole. Jej manžel okamžite telefonoval hasičom.

Boj s požiarom historickej cirkvi

Na miesto dorazilo deväť hasičských súťaží (vodné tankery) a s požiarom bojovalo asi 55 hasičov z hasičského a záchranného zboru v Norfolku. Keď dorazili, zistili, že sa oheň rozšíril a strecha je v plameňoch.

Lynn News uvádza, že „hasiči použili nosič vody, vzduchový rebrík a dron“. Požiar sa podarilo uhasiť okolo desiatej hodiny ráno.

Hasičský a záchranný zbor v Norfolku hasí požiar stredovekého kostola. (Hasičský a záchranný zbor Norfolk / Facebook)

Napriek úsiliu hasičov bol kostol vážne poškodený. Podarilo sa im však zachrániť časti budovy vrátane kněžiska. Metro hlási „historická zvonica stále stojí“.

Napriek tomu, čo nebolo spálené, je vážne poškodené. BBC uvádza, že manažér stanice hasičov Norfolku Terry Pinto uvádza, že „Časným zásahom sa nám podarilo zachrániť časť budovy, ale je to veľmi smutný deň“.

Stredoveký kostol bol postavený v 12. storočí

Kostol Panny Márie Panny Márie je anglikánsky kostol, ktorý bol postavený v roku 1175 za vlády anglo-normanského kráľa Henricha II. Budova bola rozšírená koncom 13. storočia.

Bol zrekonštruovaný v 19. storočí a väčšina pôvodnej štruktúry bola zachovaná. Verí sa, že južný a severný vchod boli postavené počas normanskej éry.

Podľa Metra sa hasičom podarilo „zachrániť niektoré historické dokumenty uložené v kostole“. Pravdepodobne obsahujú záznamy o farnosti, ktoré sa datujú stovky rokov.

Tiež sa im podarilo zachrániť „kostolné striebro uložené v trezore v sakristii“, uvádza Lynn News. Napriek odvážnemu úsiliu hasičov sa však veľa stratilo a ozdobený interiér kostola je zničený.

  • Veľkolepý podzemný skalný kostol Saint Jean
  • Pozostatky saského kostola objavené na vikingskom nájazde na ostrov Lindisfarne
  • Pôsobivý novorománsky kostol zničený banskou spoločnosťou v Nemecku

Ozdobený interiér stredovekého kostola bol požiar zničený. (Hasičský a záchranný zbor Norfolk / Facebook)

Stratené poklady zo stredovekého požiaru kostola

Oltár, ktorý pochádza zo 17. storočia, bol úplne zničený. Rovnako tak majú drevené dvere, ktoré údajne pochádzajú z obdobia Normanu. Mnoho z drevených lavíc, ktoré „zdobili zložité vyrezávané postavy a zvieratá“, uvádza portál Eastern Daily Express, bolo tiež spálených na popol.

V roku 1853 ich vytesal James Ratee, známy drevár, ktorého práce nájdete vo Westminsterskom opátstve. Verí sa, že v plameňoch sa stratila aj stredoveká nástenná maľba zobrazujúca svätého Krištofa v lodi kostola.

Obrázok z roku 2016 jednej z ozdobených lavíc kostola Panny Márie vo Wimbotshame. Jedna z drevených figúrok, ktoré vytesal James Rattee v roku 1853. Obrázok: Simon Knott

Panna Mária, Panenský kostol vo Wimbotshame, je súčasťou Anglickej diecézy Ely. V kostole sa pravidelne konali anglikánske bohoslužby. Očakáva sa, že kongregácia bude navštevovať ďalšie kostoly v tejto oblasti. Kostol bol spravidla prístupný verejnosti a historickú budovu mohol navštíviť ktokoľvek.

Komunitný šok pri zničení stredovekého kostola

Miestna komunita je v ohni v šoku a každý má nejaké spojenie s cirkvou. Mnoho miestnych ľudí považuje budovu za symbol dediny a dokonca aj za jej srdce. V Panne Márii sa slávili všetky dôležité životné udalosti dedinčanov, ako sú úmrtia, pôrody a manželstvá.

Krásna Panna Mária, Panenský kostol pred ohňom. (John Salmon / CC BY-SA 2.0 )

Existuje nádej, že kostol bude možné obnoviť. Verí sa však, že prestavba historickej budovy bude mimoriadne nákladná a bude nejaký čas trvať. Hasiči naďalej vyšetrujú miesto činu, aby zistili príčinu požiaru.


Prežije Veľký požiar Londýna

Napriek tomu, že veľký požiar v Londýne zničil viac ako 13 000 domov, takmer 90 kostolov a dokonca aj mohutnú katedrálu svätého Pavla, hŕstke ľudí, ktorí prežili, sa podarilo uniknúť plameňom a je ich stále možné vidieť dodnes.

Predtým, ako sa pozrieme na to, kde sa tieto odolné staré budovy nachádzajú, je užitočné zistiť, koľko Londýna Veľký požiar skutočne zničil. Na nasledujúcej mape je moderné mesto Londýn so zvýraznenou časťou, ktorá ukazuje rozsah Veľkého požiaru. Ako hlavný zdroj sme použili známu mapu Václava Hollara z roku 1666.

Ako vidíte, požiar zničil takmer všetko, čo bolo v medziach starého mesta, pričom iba malú časť severovýchodu ponechala bez zranení. Od Tower of London po Holborn a začiatok Strandu neprežilo takmer nič.

V skutočnosti sme z 13 000 zničených budov dokázali určiť iba osemnásť budov pred požiarom, ktoré je ešte stále možné vidieť. Sú to tieto:

The Olde Wine Shades

Pub (teraz vináreň), postavený v roku 1663

Sedem hviezd

Sedem hviezd sa nachádzalo tesne za západnou hranicou Veľkého ohňa, a preto sa im podarilo uniknúť len s jednou alebo dvoma popáleninami.

41 Látkový veľtrh

Najstarší dom v meste, postavený v rokoch 1597 - 1614

Tento historický mestský dom chránili pred požiarom prevorské múry neďalekého svätého Bartolomeja.

Vrátnica svätého Bartolomeja

Napriek tomu, že táto drevená stavba pochádza zo 16. storočia, kamenné práce pod ňou sú súčasťou pôvodnej lode převorstva sv. Bartolomeja z 12. storočia. Rovnako ako 41. veľtrh súkna, bola štruktúra chránená pred veľkým požiarom veľkými prevorskými múrmi, aj keď počas gruzínskej éry bola drevená fasáda zakrytá moderným priečelím. Pôvodná vrátnica bola znovu objavená až počas poškodenia bombou z 1. svetovej vojny a v roku 1932 bola vrátená do súčasnej slávy.


Storočnú katedrálu Notre Dame zachvátil požiar

Svetoznámu katedrálu Notre Dame de Paris zničil zúrivý oheň, ktorý zničil neoceniteľné umelecké diela a prinútil turistov utiecť ako o život —, ale francúzski predstavitelia tvrdia, že veria, že niektoré z ikonickej osemstoročnej gotickej stavby môžu byť uložené.

“ Boli to len obrovské oblaky dymu — tieto vlniace sa zlaté oblaky, ” povedala Sarah Marie Jette z Belmontu, Massachusetts, ktorá dovolenkuje v Paríži. “ Láme vám srdce, keď to vidíte. ”

Jette a jej rodina práve dokončili prehliadku Paríža z 2. svetovej vojny, ktorá sa skončila v kostole asi hodinu pred tým, ako sa oheň začal v pondelok neskoro popoludní. Keď s manželom odchádzali, povedala Heraldovi, sirény upriamili ich pozornosť späť do kostola.

Plamene — možno dôsledok stavebnej nehody — zapálili vežu katedrály skôr, ako sa zrútila, a rozšírili sa do jednej z jej významných obdĺžnikových veží, ale starosta mesta neskôr povedal, že hasiči sú optimistickí a môžu. zachrániť hlavné veže.

Hasič obsluhuje stroj diaľkovým ovládaním pred katedrálou Notre Dame v utorok 16. apríla 2019 v Paríži. Odborníci v utorok ráno zhodnotili začiernenú škrupinu Paríža a#039 ikonickej katedrály Notre Dame, aby stanovili ďalšie kroky na záchranu toho, čo zostalo po ničivom požiari, ktorý zničil veľkú časť katedrály, ktorá prežila takmer 900 rokov histórie. (AP Photo/Francois Mori)

Hasiči pracujú na fasáde katedrály Notre Dame v utorok 16. apríla 2019 v Paríži. Odborníci v utorok ráno zhodnotili začiernenú škrupinu Paríža a#039 ikonickej katedrály Notre Dame, aby stanovili ďalšie kroky na záchranu toho, čo zostalo po ničivom požiari, ktorý zničil veľkú časť katedrály, ktorá prežila takmer 900 rokov histórie. (AP Photo/Thibault Camus)

Človek robí kresbu katedrály Notre Dame po požiari v Paríži, utorok 16. apríla 2019. Odborníci hodnotia začiernenú škrupinu Paríža a#039 ikonickej katedrály Notre Dame, aby stanovili ďalšie kroky na záchranu toho, čo zostáva po ničivom požiari, ktorý veľa zničil. z takmer 900-ročnej budovy. Vzhľadom na to, že požiar vypukol v pondelok večer a rýchlo ovládol katedrálu, je už pod kontrolou, pozornosť sa obracia na zaistenie štrukturálnej integrity zostávajúcej budovy. (AP Photo/Christophe Ena)

Ľudia sledujú a fotografujú katedrálu Notre Dame po požiari v Paríži, utorok 16. apríla 2019. Odborníci hodnotia sčernenú škrupinu Paríža a#039 ikonickej katedrály Notre Dame, aby stanovili ďalšie kroky na záchranu toho, čo zostáva po ničivom požiari, ktorý zničil veľkú časť takmer 900-ročná budova. Vzhľadom na to, že požiar vypukol v pondelok večer a rýchlo ovládol katedrálu, je už pod kontrolou, pozornosť sa obracia na zaistenie štrukturálnej integrity zostávajúcej budovy. (AP Photo/Christophe Ena)

Po požiari v Paríži, utorok 16. apríla 2019, prechádza okolo katedrály Notre Dame turistický autobus. Odborníci hodnotia sčernenú škrupinu Paríža a#039 ikonickej katedrály Notre Dame, aby stanovili ďalšie kroky na záchranu toho, čo zostane po ničivom požiari, ktorý veľa zničil. z takmer 900-ročnej budovy. Vzhľadom na to, že požiar vypukol v pondelok večer a rýchlo ovládol katedrálu, je už pod kontrolou, pozornosť sa obracia na zaistenie štrukturálnej integrity zostávajúcej budovy. (Foto AP/Kamil Zihnioglu)

Ľudia sledujú katedrálu Notre Dame v utorok 16. apríla 2019 v Paríži. Odborníci v utorok ráno zhodnotili začiernenú škrupinu Paríža a#039 ikonickej katedrály Notre Dame, aby stanovili ďalšie kroky na záchranu toho, čo zostalo po ničivom požiari, ktorý zničil veľkú časť katedrály, ktorá prežila takmer 900 rokov histórie. (AP Photo/Samuel Petrequin)

Pohľad na katedrálu Notre Dame po požiari v Paríži, utorok 16. apríla 2019. Odborníci hodnotia začiernenú škrupinu Paríža a#039 ikonickej katedrály Notre Dame, aby stanovili ďalšie kroky na záchranu toho, čo zostáva po ničivom požiari, ktorý zničil väčšinu takmer 900-ročná budova. Vzhľadom na to, že požiar vypukol v pondelok večer a rýchlo ovládol katedrálu, je už pod kontrolou, pozornosť sa upriamuje na zaistenie štrukturálnej integrity zostávajúcej budovy. (AP Photo/Christophe Ena)

Hasiči kontrolujú katedrálu Notre Dame po požiari v Paríži, utorok 16. apríla 2019. Odborníci hodnotia sčernenú škrupinu Paríža a#039 ikonickej katedrály Notre Dame, aby stanovili ďalšie kroky na záchranu toho, čo zostáva po ničivom požiari, ktorý zničil väčšinu takmer 900-ročná budova. Vzhľadom na to, že požiar vypukol v pondelok večer a rýchlo ovládol katedrálu, je už pod kontrolou, pozornosť sa obracia na zaistenie štrukturálnej integrity zostávajúcej budovy. (AP Photo/Christophe Ena)

Hasiči kontrolujú katedrálu Notre Dame po požiari v Paríži, utorok 16. apríla 2019. Odborníci hodnotia sčernenú škrupinu Paríža a#039 ikonickej katedrály Notre Dame, aby stanovili ďalšie kroky na záchranu toho, čo zostáva po ničivom požiari, ktorý zničil väčšinu takmer 900-ročná budova. Vzhľadom na to, že požiar vypukol v pondelok večer a rýchlo ovládol katedrálu, je už pod kontrolou, pozornosť sa obracia na zaistenie štrukturálnej integrity zostávajúcej budovy. (AP Photo/Christophe Enaa)

Hasiči striekajú vodu na fasádu katedrály Notre Dame, aby zabránili šíreniu požiaru v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Nad katedrálou Notre Dame sa šíri mohutný oblak žltohnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných v okolí ostrov, ktorý označuje centrum Paríža. (AP Photo/Michel Euler)

Ľudia sa modlia, pretože v Paríži v pondelok 15. apríla 2019 horí katedrála Notre Dame. Horný tok Paríža zachvátil katastrofický požiar a v pondelok sa týči katedrála Notre Dame, ktorá v pondelok prechádzala rekonštrukciou, čím ohrozil jeden z najväčších architektonických pokladov Západu. svet, pretože turisti a Parížania sa zdesene pozerali z ulíc nižšie. (AP Photo/Francois Mori)

Ľudia sledujú horiace katedrály Notre Dame v Paríži, pondelok 15. apríla 2019. Katastrofický požiar zachvátil horné toky Paríža a#039 prudko sa týčiacu katedrálu Notre Dame, pretože v pondelok prechádzala rekonštrukciou, ohrozuje jeden z najväčších architektonických pokladov západného sveta, pretože turisti a Parížania sa zdesene pozerali z ulíc nižšie. (AP Photo/Christophe Ena)

Mapa lokátora pre Notre Dame Fire.

Ľudia sa modlia, pretože v Paríži v pondelok 15. apríla 2019 horí katedrála Notre Dame. Nad katedrálou Notre Dame sa šíri obrovský oblak žltého hnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných okolo ostrova, ktorý označuje centrum Paríža. (AP Photo/Christophe Ena)

Katedrála Notre Dame horí v Paríži, pondelok 15. apríla 2019. Katastrofický požiar zachvátil horné toky Paríža a#039 prudko stúpajúcu katedrálu Notre Dame, pretože v pondelok prechádzala rekonštrukciou, čím ohrozuje turistov ako jeden z najväčších architektonických pokladov západného sveta. a Parížania sa zdesene pozerali z ulíc dole. (AP Photo/Francois Mori)

Katedrálu Notre Dame horí v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Horný tok Paríža zachvátil katastrofický požiar a v pondelok sa týči katedrála Notre Dame, ktorá v pondelok prechádzala rekonštrukciou, pričom ohrozuje jeden z najväčších architektonických pokladov západného sveta, pretože turisti a Parížania sa zdesene pozerali z ulíc nižšie. (AP Photo/Francois Mori)

Katedrálu Notre Dame horí v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Horný tok Paríža zachvátil katastrofický požiar a v pondelok sa týči katedrála Notre Dame, ktorá v pondelok prechádzala rekonštrukciou, pričom ohrozuje jeden z najväčších architektonických pokladov západného sveta, pretože turisti a Parížania sa zdesene pozerali z ulíc nižšie. (AP Photo/Francois Mori)

Hasiči požiar likvidujú, pretože z katedrály Notre Dame horia plamene a dym, ktorý horí v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Nad katedrálou Notre Dame sa šíria obrovské oblaky žltohnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných okolo ostrov, ktorý označuje centrum Paríža. (AP Photo/Thibault Camus)

Hasiči požiar likvidujú, pretože z katedrály Notre Dame horia plamene a dym, ktorý horí v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Nad katedrálou Notre Dame sa šíria obrovské oblaky žltohnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných okolo ostrov, ktorý označuje centrum Paríža. (AP Photo/Thibault Camus)

Plamene rozžiarujú nočnú oblohu, pretože v Paríži v pondelok 15. apríla 2019 horí katedrála Notre Dame. Nad katedrálou Notre Dame sa šíri mohutný oblak žltého hnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných okolo ostrova, ktorý označuje stred Paríž. (AP Photo/Thibault Camus)

Katedrála Notre Dame horí v Paríži, pondelok 15. apríla 2019. Katastrofický požiar zachvátil horné toky Paríža a#039 prudko stúpajúcu katedrálu Notre Dame, pretože v pondelok prechádzala rekonštrukciou, čím ohrozuje turistov ako jeden z najväčších architektonických pokladov západného sveta. a Parížania sa zdesene pozerali z ulíc dole. (AP Photo/Francois Mori)

Plamene a dym stúpajú z katedrály Notre Dame, ktorá horí v Paríži, v pondelok 15. apríla 2019. Nad katedrálou Notre Dame sa šíria obrovské oblaky žltého hnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných okolo ostrova, ktorý označuje centrum z Paríža. (AP Photo/Thibault Camus)

Hasič gestikuluje ako hadica, pretože v Paríži, v pondelok 15. apríla 2019, horí katedrála Notre Dame. Katastrofický požiar zachvátil horné toky Paríža a#039 prudko stúpajúcu katedrálu Notre Dame, pretože v pondelok prechádzala rekonštrukciou, čo ohrozuje jednu z najväčších architektonické poklady západného sveta, pretože turisti a Parížania sa zdesene pozerali z ulíc nižšie. (AP Photo/Francois Mori)

Hasič používa hadicu, pretože v Paríži v pondelok 15. apríla 2019 horí katedrála Notre Dame. Katastrofický požiar zachvátil horný tok Paríža a#039 prudko stúpajúcu katedrálu Notre Dame, pretože v pondelok prechádzala rekonštrukciou, čo ohrozuje jednu z najväčších architektonických budov poklady západného sveta, keď sa turisti a Parížania zdesene pozerali z ulíc dole. (AP Photo/Francois Mori)

Plamene a dym stúpajú, keď sa veža v katedrále Notre Dame zrúti v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Nad katedrálou Notre Dame sa šíri mohutný oblak žltého hnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných okolo ostrova, ktorý označuje centrum Paríža. (AP Photo/Diana Ayanna)

Katedrála Notre Dame horí v Paríži, pondelok 15. apríla 2019. Katastrofický požiar zachvátil horné toky Paríža a#039 prudko stúpajúcu katedrálu Notre Dame, pretože v pondelok prechádzala rekonštrukciou, čím ohrozuje turistov ako jeden z najväčších architektonických pokladov západného sveta. a Parížania sa zdesene pozerali z ulíc dole. (Foto AP/Francois Mori)

Hasiči likvidujú požiar, pretože z katedrály Notre Dame horia plamene a dym, ktorý horí v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Nad katedrálou Notre Dame sa šíria obrovské oblaky žltohnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných okolo ostrov, ktorý označuje centrum Paríža. (AP Photo/Thibault Camus)

Ľudia sledujú, ako z katedrály Notre Dame horia plamene a dym, ako horí v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Nad katedrálou Notre Dame sa šíri mohutný oblak žltohnedého dymu a na turistov a ostatných v okolí ostrova padá popol označuje centrum Paríža. (AP Photo/Thibault Camus)

Hasiči požiar likvidujú, pretože z katedrály Notre Dame horia plamene a dym, ktorý horí v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Nad katedrálou Notre Dame sa šíria obrovské oblaky žltohnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných okolo ostrov, ktorý označuje centrum Paríža. (AP Photo/Thibault Camus)

Plamene a dym stúpajú, keď sa veža v katedrále Notre Dame zrúti v Paríži v pondelok 15. apríla 2019. Nad katedrálou Notre Dame sa šíri mohutný oblak žltého hnedého dymu a popol padá na turistov a ostatných okolo ostrova, ktorý označuje centrum Paríža. (AP Photo/Diana Ayanna)

“ Naša pařížská pani horí. „Veľké emócie pre celý národ“, povedal francúzsky prezident Emmanuel Macron a zrušil národnú adresu. “ Rovnako ako všetci naši krajania, aj ja som dnes večer smutný, keď vidím túto našu časť horieť. ”

K požiaru došlo necelý týždeň pred Veľkou nocou, počas spomienok na Veľký týždeň. Keď katedrála horela, Parížania sa zhromaždili, aby sa modlili a spievali hymny pred kostolom Saint Julien Les Pauvres cez rieku od Notre Dame, pretože plamene osvetľovali oblohu za nimi.

Katedrála z 12. storočia je najznámejšou zo stredovekých gotických katedrál. Nachádza sa na ostrove Sele na ostrove Ile de la Cite a je známy mnohými sochami chrličov a lietadlami. Imortalizovaný Victorom Hugom a románom z roku 1831 z roku 1831 “ Hrbáč z Notre Dame,#8221 sa v modernej dobe stal globálnou turistickou atrakciou. Medzi najslávnejšie umelecké diela vo vnútri patria tri ružové okná z farebného skla umiestnené vysoko na západnej, severnej a južnej strane katedrály. K jeho neoceniteľným pokladom patrí aj katolícka relikvia, tŕňová koruna.

Príčina požiaru nebola bezprostredne známa, ale parížski hasiči uviedli, že požiar je potenciálne spojený s projektom obnovy veže v kostole a jeho 250 ton o 6,8 milióna dolárov. Žalobcovia zahájili vyšetrovanie, ale vylúčili podpaľačstvo. Neboli hlásené žiadne úmrtia.


Kostol 12. storočia zničený požiarmi zanechal miestnych obyvateľov zdevastovaných - história

Pred marcom 1945 mal Hildescheim 68 000 obyvateľov. Mesto obsahovalo zavedené civilné nemocnice a centrum mesta nemalo žiadne vojenské zariadenia ani nič iné vojenského významu. Priemysel mimo malého mesta to však urobil a mnoho obyvateľov mesta pracovalo v týchto továrňach. Existovali továrne, ktoré vyrábali súčiastky pre poistky, zapaľovanie a prevodovky pre tanky, ako aj ďalšie dôležité vojnové vybavenie, také, ktoré stavalo diely pre torpéda (dokonca sa hovorilo o tom, že sa neskôr hovorilo o kužeľoch nosa pre nepolapiteľnú raketu V-2). Ostatné závody vyrábali stroje, súčasti motorov, časti lietadiel a rôzne zbrane. Bola tu aj gumáreň vyrábajúca plynové masky, záchranné vesty, gumené člny pre armádu a námorníctvo a gumové diely používané pre torpéda a kokpity lietadiel. V tomto bode vojny však mnohé odvetvia nefungovali.

Napriek tomu, že v júli 1944 došlo k siedmim alebo ôsmim bombovým útokom, ktoré zasiahli továreň, železničné zariadenie, kostol sv. Michala a niekoľko budov v meste, nič nepovedalo o devastácii, ktorá by mesto v marci úplne zničila. 22, 1945.

V denníkoch Bomber Command Diaries je uvedené, že označenie centra mesta pomocou “pathfinders ” bolo veľmi presné. Najprv bola mestská oblasť orámovaná červenými a zelenými svetlami na zemi. Cieľovú oblasť najskôr bombardovala mohutná nárazová bomba, ktorá zničila strechy a okná budov. Bomby z prvej vlny padali sústredene v centre mesta. Rohové domy boli najpriaznivejším zásahom, pretože suť rýchlo dusila cesty, čím bránila prístupu záchranných vozidiel, ako aj únikových ciest pre občanov. Nasledovali zápalné zápalné materiály a v priebehu niekoľkých minút sa zo stredovekých miest stali týčiace sa peklá. Do tohto bodu vojny bol tento postup dobre nacvičený.

Nasledovali sprievodcu o účinnom spaľovaní stredovekých centier miest a lietali veľmi nízko nad Hildesheimom a bombardovali stredoveké centrum mesta, až kým sa všetko nerozhorelo. Obrovské požiare a silný dym potom predvídateľne zabránili úteku ľudí. Bolo zhodených 438,8 ton mín a vysoko výbušných bômb plus 624 ton zápalných bômb a tieto výbušné bomby podľa plánu roztrhali domy, aby smrtiacich 300 000 zápalných bômb mohlo zapáliť požiarnu vežu.

Centrum mesta, ktoré si dovtedy zachovalo stredoveký ráz s 1 000 hrazdenými domami, zaniklo. Románska katedrála sv. Márie, vpravo dole, pochádza z 9. storočia.

Počet obetí nebol taký veľký ako v mnohých iných bombardovaných mestách, ale zahynulo najmenej 1645 civilistov, medzi nimi 204 žien a 181 detí, z ktorých 68 bolo mladších ako šesť rokov, 79 mladších ako štrnásť rokov a 34 rokov neznámeho veku. 277 obetí a#8217 veku sa nepodarilo zistiť. Mnoho ďalších obetí boli starší ľudia. Vytvorilo sa 50 sirôt. Smutnou iróniou je, že zatiaľ čo zničené centrum mesta nemalo žiadne vojenské zariadenia, Hildesheim a niekoľko dôležitých tovární v priemyselných odvetviach prvej svetovej vojny a tiež hlavné závody dôležitých a dcérske továrne na okraji mesta boli bombardovaním prakticky nedotknuté. veľká centrálna nákladná stanica so spojením do celej Nemeckej ríše! VDM Works bola jedinou jasne zavedenou továrňou, ktorá bola presne bombardovaná, ale predtým bola bombardovaná 14. marca 1945 60 americkými bombardérmi a počas tohto útoku stále nebola úplne zničená, bola to iba továreň v Senkingu.

22. marca 1945: 227 bombardérov Lancaster, 8 komárov a#8217 z 1 a 8 skupín. Stratené 4 bombardéry Lancaster. Cieľom boli železničné dvory, ktoré boli bombardované, ale okolité zastavané oblasti tiež vážne utrpeli prakticky územný útok. Toto bol jediný veľký útok Bomber Command na vojnu na Hildesheim a povojnový britský prieskum zistil, že bolo zničených 263 akrov, 70% mesta. Miestna správa uvádza, že najväčšie škody utrpelo vnútorné mesto. Katedrála, väčšina kostolov a mnoho historických budov boli zničené. Celkovo bolo zničených alebo vážne poškodených 3 302 panelákov obsahujúcich viac ako 10 000 bytov. Zahynulo 1645 ľudí.

Hildesheim je 20 míľ JV od Hannoveru a je dôležitým železničným uzlom. Centrum mesta je z veľkej časti postavené z hrazdených domov a zachovalo si stredoveký charakter. Existujú rôzne odvetvia, väčšinou v rukách malých podnikov. Okrem uvedených prác patrí medzi mestské činnosti aj výroba poľnohospodárskych strojov a rafinéria cukru. Lancasters a Mosquito a#8217s zaútočili na mesto. Master Bomber vyhodnotil značky ako 200 yardov od mieriaceho bodu, a preto bola zachovaná dobrá koncentrácia presne umiestnených značiek. Bolo vidieť, že bomby padajú v zoraďovacích dvoroch severozápadne od cieľového bodu a (?) Stred zastavanej oblasti bol čoskoro hromadou dymu. Na spiatočnej ceste bol dym stúpajúci na 15 000 stôp vidieť približne 200 míľ. Zámerom bolo zničiť zastavanú oblasť a súvisiace priemyselné odvetvia a železničné zariadenia. Takmer celé mesto bolo zničené, iba extrémne prímestské oblasti unikli zničeniu. (Koniec)

V roku 1701 absolvoval hudobník Georg Philipp Telemann prípravné štúdium na gymnáziu Andreanum v Hildesheime, škole, ktorá sa prvýkrát spomína v roku 1225. Budovy školy Andreanum boli zničené rovnako ako štátne divadlo. Hildesheim, podobne ako mnohé bombardované mestá, bol po vojne slabo prestavaný na betón. Koncom 70. rokov sa však začala rekonštrukcia historického centra replikami pôvodných budov podľa ich starých plánov. Dnes to vyzerá nebombardované. Nie je ľahké nájsť obrázky poškodenia spojeneckých bômb. Počas okupácie boli nemeckému civilistovi skonfiškované fotoaparáty a tieto fotografie boli dlhé roky prísne tajné, až potom sa dostali na vrchol internetu. Je obzvlášť ťažké nájsť obrázky nemeckých miest, ktoré desaťročia podliehali komunistickej okupácii.

Keď katedrála v Hildesheime utrpela takmer úplné zničenie, legendárny 1 000 rokov starý ružový ker vedľa neho bol spálený a pochovaný pod sutinami v roku 1945, jeho korene zostali nepoškodené a kríkom sa opäť darilo.


Konštantínopol a obrátenie

Vladimir strávil ďalšie desaťročie rozširovaním svojich majetkov, posilňovaním svojej vojenskej sily a vytváraním silnejších hraníc proti vonkajším inváziám. Počas týchto prvých rokov svojej vlády zostal tiež praktizujúcim pohanom. Pokračoval v stavbe svätyne pohanským bohom, cestoval s viacerými manželkami a konkubínami a s najväčšou pravdepodobnosťou pokračoval v uctievaní boha hromu Peruna. Avšak Primárna kronika (jeden z mála písomných dokumentov o tejto dobe) uvádza, že v roku 987 sa Vladimir rozhodol poslať vyslancov, aby preskúmali rôzne náboženstvá susediace s Kyjevskou Rusou#8217.

Podľa obmedzenej dokumentácie z tej doby vyslanci, ktorí sa vrátili z Konštantínopolu, hlásili, že slávnosti a prítomnosť Boha v kresťanskej pravoslávnej viere boli krajšie než čokoľvek, čo kedy videli, a presvedčili Vladimíra o svojom budúcom náboženstve.

Iná verzia udalostí tvrdí, že byzantský Basil II. Potreboval tvárou v tvár miestnemu povstaniu pri Konštantínopole vojenského a politického spojenca. V tejto verzii príbehu Vladimír požadoval za svoju vojenskú pomoc kráľovské manželstvo. Tiež oznámil, že pokřesťanští Kyjevskú Rus, ak mu ponúknu žiaducu manželskú kravatu. V oboch verziách udalostí Vladimír súperil o ruku Anny, sestry vládnuceho byzantského cisára Basila II. Aby sa s ňou oženil, bol pokrstený v pravoslávnej viere menom Basil, čím prikývol svojmu budúcemu švagrovi.

Kostol desiatkov zo 17. storočia. Pôvodný kamenný kostol desiatkov sa zrútil z ohňa a vyrabovania v 12. storočí. V 17. a 19. storočí však boli postavené a zničené dve neskoršie verzie.

V roku 988 sa vrátil so svojou nevestou do Kyjeva a pokračoval v ničení všetkých pohanských chrámov a pamiatok. Počínajúc rokom 989 postavil v Kyjeve prvý kamenný kostol s názvom Cirkev desiatkov. Tieto kroky potvrdili hlboké politické spojenectvo medzi Byzantskou ríšou a Ruskom na ďalšie roky.


Cirkevná história

Nie ste si istí, či je to už tu -ale tu je stručná história nášho krásneho kostola z webovej stránky Southwellcharies.

Aj keď samotný Misson je uvedený v Domesday Book, ani ona, ani žiadne iné záznamy neuvádzajú kostol na tomto mieste. Súčasný kostol sv. Jána Krstiteľa bol postavený v 12. storočí, pravdepodobne okolo roku 1150 n. L., Aj keď poškodenia a reštaurátorské práce zanechali málo z pôvodnej stavby kostola. Kostol bol pôvodne postavený z vápenca, ktorý, nie miestny kameň, bol pravdepodobne dodaný na rieku Idle, ktorá preteká okolo dediny. Starý mýtus o dedine hovorí, že kostol mal byť pôvodne umiestnený severnejšie od dediny, ale počas stavby boli kamene každú noc záhadne premiestňované na súčasné miesto.

Po výstavbe bol kostol Misson zrejme súčasťou majetku opátstva Welbeck, ktoré bolo založené v roku 1140 n. L. A leží hneď vedľa Worksopu. Toto však netrvalo dlho. Okolo roku 1185 bolo v Mattersey založené Gilbertine Priory a jeho kánony sporili s Welbeckom o päť cirkevných majetkov v Nottinghamshire a Lancashire, vrátane Missonu, aj keď z akých dôvodov nie je známe. Spor bol postúpený až pápežovi Celestínovi III., Ktorý ho následne vrátil miestnym cirkevným orgánom. Spor urovnal v neďalekom Blythe v roku 1192 William, opát z Darley, Simon Apulia, kancelár v Yorku a majster G, kanonik zo Southwellu a v dôsledku toho sa kostol Misson pripojil k Mattersey Priory.

Okolo roku 1292 bol Missonským vikárom John Clarell, ktorý bol tiež kaplánom pápeža a kráľa (Edward I.) a tiež úradníkom farností Babworth, East Bridgford, Lowdham a Harworth. V tej dobe nebol taký pluralizmus (držba viac ako jednej farnosti) neobvyklý, najmä medzi vidieckymi farnosťami, ako je Misson. V tom čase bol Misson uvedený v zdaňovaní pápeža Mikuláša I. v hodnote 12 libier.

Neskôr v roku 1341 bol kostol zdanený v hodnote 18 mariek (12 libier), ale mal aj ďalšie uvedené zdroje príjmu - orná pôda v hodnote 14 s ročne, 40 s z oltárnych poplatkov a ďalších 40 rokov zo sena desiatkov a nakoniec 7 mariek za rok z deviatich snopov, jahniat a rúna. Zdá sa, že Misson bol pre vidiecku cirkev pomerne prosperujúci, aj keď nevieme, či si prevorstvo ponechalo väčšinu tohto príjmu na vlastné potreby alebo ho použilo na samotný Misson.

In 1349 the Church of “Misne” was appropriated to the Priory of Mattersey by William Zouche, Archbishop of York, possibly meaning the church was placed more directly under the control of the priory. However William did also reserve an annual pension of 10s for himself and 5s for his dean and Chapter from the priory’s income. He also ordered that the church must always have a perpetual vicar secular resident at it, presented by the priory, and who must be given a vicarage of ‘one competent mansion with a curtilage [land around the house]’ as well as £6 per annum. This money had to be used to pay for bread, wine, and lights for the altar but all other expenses had to be covered by the priory. By these instructions the people of Misson could expect to benefit from a priest who resided with them rather than elsewhere and who had a means of supporting himself.

At the end of the century, in 1396, the church received a donation of 20s from Robert de Morton on his death. Robert had been a sponsor of charitable works, including re-founding nearby Bawtry Hospital, and had been a friend of the vicar of Misson, to whom he also gave 20s.

In 1419 the chantry attached to the church was first founded by Beatrix Clerc. She donated a messuage (dwelling house), 3 tofts (farms), 32 acres of land and another 22 acres of meadow to Thomas Nicholson, the first chantry chaplain. In return for the donation the chaplain was to give daily prayers for the soul of her and her husband John.

Nine years later, in 1428, Henry VI taxed Misson church at 24s.

The English Reformation led to significant changes in the fortunes of Misson Church. In 1530 Thomas Wolsey, Archbishop of York, but now stripped of his other offices and titles by the King, travelled to visit his See for the first time. On the way he stopped at Scrooby for several months and appears to have spent his Sundays visiting the local parish churches, including Misson. Soon after his departure from the area he would be accused of treason, fall ill and die. The chantry at Misson was briefly suppressed in 1547 but was soon released. More importantly Mattersey Priory was dissolved in 1538 like other monastic orders around the country, as a result of Henry VIII’s break from Rome and seizure of Church wealth. Most of the Priory’s property was later sold off but Misson church itself remained under the patronage of the King from thereon, with a value in the King’s Books of £6 4s 4.5d. This independence from monastic control does not seem to have immediately led to an improvement however. In 1595 the chancel is described in a report to the Archbishop as being in great decay, although a certain William Hill was believed to be bound to repair it. By 1603 however this was still the case as the churchwardens returned: ‘our chancel is in decay and out of repair, and we crave to be given [until] ‘mehellmas’ [Michaelmas] day for its repair’. Again in 1609 the chancel was ‘out of repair’, this time ‘in the default of Mr George Sampall and Mr William Hill, gent.’

During the end of the 16th century this part of Nottinghamshire was the home of the Pilgrim Fathers who would go on to found the colony of Plymouth in the New World. The key members of the group were from Scrooby and Austerfield, the latter just a mile or two from Misson. Some of the Pilgrims may have come from Misson or had family there.

James I, as patron of the church, granted the chantry to Sir John Ramsey, knight, and Thomas Emerson in 1604, paying £10 2s per annum. At the same time he granted the rectory at Misson to Lawrence Baskerville and John Styler, its yearly value at the time being £7 18s 4d.

Around 1630 there was a dispute in several parishes, Misson included, in which several churchwardens were sued for non-payment of the annual Easter offering which was meant to be sent to Southwell Minster. This offering was 10d per annum for Misson. It is not known why the offerings were not paid and whether this was an indication of an insufficient income for the wardens or simply of corruption.

There was a terrible fire in the village on the 8th August 1652, which destroyed 48 buildings. Thankfully it was a Sunday and most of the village was in the church at the time, which was untouched by the fire.

At some point during the 17th century the pulpit and tester were restored and repaired. The font dates to 1662 which may be when the restorations occurred as well, and may represent ecclesiastical rebuilding after the fall of Cromwell’s puritanical Commonwealth government.

In 1676 John Rayner was vicar at Misson. In a report on his parish he stated that of the 240 inhabitants 2 of them were papal recusants (ie Roman Catholics) but there were no other dissenters.

In 1689 Vicar Thomas Waterhouse is recorded as taking the Oaths of Allegiance and Supremacy. These were required by an Act of Parliament which forced all office holders, MPs and clergymen to take an oath of loyalty to the new co-monarchs, William III and his wife Mary II, in the wake of the revolution that had overthrown the last Stuart king, James II. Many other clergymen refused the oath and were stripped of their positions.

At the end of the 17th century a schoolhouse was built in the churchyard. Sponsored by Thomas Mowbray and John Pinder in 1693 it was one of the first to be founded in Nottinghamshire. As part of its creation it was given £5 annually from certain lands in the parish. In return it taught six poor children at a time to read.

John Foss became Vicar of Misson in 1715. He also served as Vicar of Everton, several miles away, and resided in the latter. He was still vicar in 1745 when in response to a Visitation by the Archbishop Herring of York he gave a report on the state of Misson parish, which at the time included seventy families. Although residing in Everton he still gave services in Misson once a week, and gave Sacrament the required four times a year, with around 50 communicants. By this time the school in the churchyard seems to have expanded, going from the original six children to over twenty. The church also sponsored charities to the poor worth £2 1s 8d per annum. John Hineley and John Drabwell served as churchwardens at the time.

Almost two decades later another report was made on the parish, this time by Vicar John Ebba MA. He had a curate serving under him for Misson, one William Hunter BA, who had become curate in 1753, and who was paid £28 per annum by the vicar. Misson was a growing village in the early 18th century, now increased to 99 families. However church attendance may have been on the decline as John Ebba reports only 25-40 communicants receiving the Sacrament. Four years before this second report, in 1760, John Ebba as Vicar had been allotted 286 acres, 2 Perch of land with all its income in lieu of receiving the small tithes – that is the tithes of everything other than grain, which remained with the church. Likely this land allotment represented a significant increase in income for the church.

In 1828 the Vicar was J Nicholason. He was succeeded by Reverend Robert Evans MA some time before 1832.

By 1832 the village itself had 841 people in it although this number fluctuated throughout the rest of the century and had dropped to 719 by 1912. Whether because of the land granted in 1760 or because of an increased prosperity since it broke free of Mattersey Priory the church had become relatively wealthy, with an income of £250 per annum, which increased to £359 per annum over the next ten years, still with Robert Evans as vicar. By 1844 his curate at Misson was the Reverend Thomas Qurston.

A more detailed breakdown of Misson’s income is given to us by a religious census of 1851, to which Reverend William Thorpe, Vicar, responded. The lands given to the church provided £245 per annum at this time. On top of this there were about £100 of tithes. At the time £32 had to be deducted for house rent due to the lack of a residence in the village. However the next year the vicarage house, just north-east of the church, was rebuilt, presumably solving this issue. From the Census we also know church attendance had risen since the previous century, with 160 people attending morning services and 140 in the afternoon (some of whom may have been the same each time), with 60 of these being Sunday scholars.

Misson was and is, by area, the second largest parish in the diocese of Southwell, and also the most northerly.

In the latter 19th century repair work was frequent at Misson. In 1882 the gallery and organ were removed and the church restored, all at a cost of £110. Clearly this wasn’t enough as four years later more extensive restorations were done, including opening out the tower arch. This time the repairs cost £400. At the same time new stained glass windows were installed on the east side. These had been commissioned by the daughters of Reverend Thorpe at their own expense.

Sadly, all this repair work was undermined a few years later when disaster hit the church. On Saturday September 23rd 1893, at 11:40am the church tower was struck by lightning during a storm. Two of the four pinnacles on the tower were hurled down through it, falling through two floors of the belfry and then smashing onto the ground within the church. As a result the tower was completely gutted and its four bells shattered into fragments. The clock machinery was described by later witnesses as having been torn and twisted, and found lying in a heap of ruins in the churchyard. Four fires were started and damaged other parts of the church, including burning the oaken roof of the nave. Wreckage had also destroyed the south transept roof and the chancel received minor damage. The organ itself and the east windows with their new stained glass survived intact however. The registers, insurance policies (the church was insured for £1500 with the Ecclesiastical Buildings Office) and other important documents were also saved, thanks to the parish clerk, Mr Robert Pinder, who bravely entered the building and carried out the chest containing them soon after the strike. In a touch of irony the vicar, Reverend F W Keene, had been absent, having been in hospital recovering from being struck by lightning himself only eleven weeks previously while in the nearby schoolroom. He was due to return later that day and did so only to find his church in ruins.

In the wake of the disaster the church had to be heavily repaired and was closed off. It was reopened in June 1894 by the Bishop of Southwell, but repair work continued until 1896. Much of the church had to be re-roofed, although parts, such as the south aisle, only needed minor repairs. Two new floors were built in the reconstructed tower and a new clock installed. The remains of the four bells were recast into a new peal of six bells. The fittings were all restored, two screens were put in to create a choir vestry and new clerestory (upper level) windows of Cathedral glass were installed. A stained glass window was also put in to the tower. It was dedicated to the memory to Mr and Mrs Law and had been paid for by their sons and daughters. Finally, the organ, although mostly undamaged, was repaired and enlarged. The repair work cost a total of £1506 7s 4d, and was raised by subscriptions, charity work and donations.

In 1906 an oak chancel screen was erected in the church.

Despite his own injuries from lightning Reverend Keene continued as vicar of the church for many more years, still serving in 1912. There were still around 60 people enrolled in the Sunday School, while the Church School itself had 81 enrolled. In the previous year there had been ten baptisms and no confirmations. At this time his reports list an income of only £260 per annum. While not specifying the nature of this income or its fall form 19th century figures we do know that by 1922 the church had only 46 acres of glebe land worth £280 per annum so at some point the church had lost a sizeable proportion of its lands and income.

After the Great War, the Lady Chapel in the church was restored by Reverend Hugh Cowell in 1920, as a memorial to those who fell in the war, and can still be seen today.

In 2007 an attempt by thieves to steal the lead from the roof of the church was foiled by an observant milkman, but not before much of the lead had been removed from the roof itself. With funding from the Nottinghamshire Historic Churches Trust and other charities the roof was restored using terne-coated stainless steel and a new lightning conductor installed. During repair work infestations of woodworm and death watch beetles were also found and cleared.

Today, in the early 21st century, Misson church is part of a United Benefice, along with the nearby churches of Bawtry and Austerfield, both of which lie across the county border in South Yorkshire. Its vicar (Reverend Jonathon Edward Tully Strickland in 2013) resides at Bawtry.


Medieval church graffiti which lay undetected for hundreds of years offers new insight into the mindset of people around the time of the Black Death, according to experts.

The images recently discovered in Winchester include those intended to protect against witches and the devil, the names of bell ringers and builders, unusual scenes of riders on horseback accompanied by a figure on foot and a highly stylised bird.

The art was found in the medieval tower of St John's Church in Winchester as part of a survey of graffiti taking place across 12 counties, and involving hundreds of volunteers.

St John's Church, Winchester geograph.org.uk

The church was originally built in the 12th century, but the tower was not added until the 14th century. The art there dates from the 14th century to the 16th, with graffiti in the main church stretching from the early medieval period to the Fifties.

A medieval graffiti specialist, Matthew Champion, told the Telegraph: 'Sometimes the graffiti speaks of those who survived [the Black Death]. People put on the walls what's important to them. There are times when they put inscriptions on the walls and those tend to be times of social stress.

'There's the idea that you might not be around. During the Black Death, people were wiped out. They wanted to leave a mark. They knew that paper, life and normal society was insubstantial, so they inscribed on the structure they knew would be the same, the church.'

Winchester was devastated by the Black Death of 1348.

In 1300, it had what was then a massive population of 11,625. By 1370, the population had dropped to 5,000. It did not return to 1300-levels until 1841.

The vicar at St John's, Rev Christine Smith, said: 'It's really exciting.It is an ancient church, dating back to 1142, and we have a real sense of all the people who came before us. Hundreds of pilgrims visit our church every year and this is something new that we can offer.'

The church lies on the Pilgrim's Way between Winchester and Canterbury, and on an old Roman road which was previously the main road to London.

But experts believe that it was locals and not pilgrims who left the images.

Champion said: 'This is being done by all levels of society. Everyone did this. This is not choirboys doing naughty things. It was normal and acceptable. Everyone was leaving inscriptions everywhere.'

Aldous Rees, of the Hampshire Medieval Graffiti Survey, which uncovered the lost treasures, said: 'The detail of the work in the tower, the craftsmanship is incredible. They were good artists. They were the Banksies of their time, though they probably weren't getting lots of money for it.'


Notre Dame fire: 12 amazing secrets about the iconic Paris cathedral

It’s the holiest address in France and the undisputed pride of Paris.

Notre Dame is one of the world’s most recognisable landmarks - which is why the world was united in shock at the sight of the cathedral going up in flames yesterday.

There are still fears for many of the priceless treasures housed in the cathedral.

The crown of thorns, reported to have been worn by Jesus when he was crucified, is said to be safe but many others are still unaccounted for.

The stunning Rose stained glass window was destroyed in the inferno, along with the cathedral&aposs organ.

However, several of the other stunning stained glass windows, described as irreplacable by experts, are believed to have survived the flames.

The 13th century Tunic of St Louis, which is believed to have belonged to King Louis IX, is also said to be safe.

A statue of Jesus being taken down from the cross, which sat on the High Altar of the cathedral is also believed to be safe, along with the famous cathedral bells.

But other items still unaccounted for include a fragment of the True Cross, which Jesus is believed to have been crucified on.

It is also not yet known if a nail from the cross has been saved.

Work began in 1163, when about one thousand workers laboured to build the cathedral on the small island of Île de la Cité in the Seine River, replacing an earlier church.

The first stone of what was to be a massive edifice measuring 130m long and 48m wide, is said to have been laid in 1163, in the presence of Pope Alexander III, but it took another 200 years to complete.

Finished in 1343, and modified many times over the next centuries, the majestic Gothic cathedral has survived wars and revolution and has been the site of key events in French history.

But while everyone has heard of Notre Dame, there are many things you might not know about the cathedral….

The cathedral was once atheist

During the French Revolution in the 1790s, angry mobs and revolutionaries looted Notre Dame, then declared the church an atheist temple.

Before crowds stormed the Bastille in 1789, the Church wielded extraordinary power in France, collecting heavy tithes from most people’s income.

Revolutionaries embarked on a dechristianisation campaign, calling on people to worship Enlightenment principles instead of God.

After the cathedral was plundered, Notre Dame was renamed the Temple of Reason, while its religious statues were replaced with images of Enlightenment philosophers.

In November 1793 the cathedral became the site of the Festival of Reason an anti-religious festival that mocked Catholicism and extolled atheism, during which seductively-dressed women danced and sang Revolutionary songs.

Later, the cathedral was converted into a storage warehouse for food, before eventually regaining its status as a Roman Catholic cathedral in 1802.

Its metalsmith made a pact with the devil

The last detail to be added to Notre Dame when it was first constructed in the 1300s were the decorative ironwork on the cathedral’s main doors, created by a young metalsmith called Biscornet.

The intricate artistry was so good that many believed that the work couldn’t possibly have been done by mortal hands, and a rumour started to fill Paris that he had sold his soul to the devil in exchange of the masterwork.

Stories emerged of citizens visiting the artist’s studio during the creation, finding Biscornet unconscious on the floor, with the project mysteriously completed in record time.

Then, when the doors were unveiled, they were stuck shut, until a priest came up with the idea of sprinkling them with holy water, and they opened. To this day they are known as the “cursed doors”.

Biscornet died shortly after the cathedral was inaugurated, only confirming in people’s minds that in order to fulfil the contract the devil had returned for Biscornet’s soul.

28 of its kings were beheaded

Not content with taking Maria Antoinette to the guillotine, in the same month in 1793, a Paris mob beheaded 28 stone kings which had stood above the portals of the cathedral since 1230.

The sculptured figures actually represented the kings of Judea, but revolutionaries, thinking they were French kings, tied rope around the statues, pulled them down, then guillotined them in the square in front of Notre Dame.

After they were chopped off, a loyal royalist gathered the heads and hid them in a cave of a home in Paris, lovingly placing the heads so they were all facing in the direction of Notre Dame.

But he didn’t tell anyone where he had hid them, and they were seemingly lost to the world.

Then in 1977, workmen restoring the headquarters of a bank in the 9th arrondissement came across 21 if the heads, which were donated to the Musee de Cluny.

One of its architects makes three cameos

The medieval spire, which collapsed during yesterday’s fire, had been rebuilt during the 1860s after French architect Eugene Viollet-le-Duc won a competition to restore the cathedral, which had suffered extensive damage during the Revolution.

Known for his egotistical representations of himself in the buildings he designed, he couldn’t resist doing the same in Notre Dame, where there are three statues designed to look like him.

The best know is among the 12 apostles which surround the arrow on the roof of the cathedral, where Villet-le-Duc changed St Thomas’ face to resemble himself.

Its bells were made into cannons

During the French Revolution all 20 of its bells - except the huge 1681 bourdon called Emmanuel - were were removed and melted down to make cannons.

While the bells at Notre-Dame were replaced in the 19th century, the new instruments were not as finely made as the older versions, and made a more dissonant noise when clanging.

Finally, in 2013, a new ensemble of bells restored the cathedral to its 17th-century sound, with the deeply resonant Emmanuel still joining in the toll on special occasions.

There&aposs a forest in its roof

The cathedral contains one of the oldest surviving wood-timber frames in Paris, involving around 52 acres of trees that were cut down in the 12th century.

Each beam is made from an individual tree. For this reason, the lattice of historic woodwork is nicknamed "the Forest."

It&aposs home to several ghosts

Among the ghosts said to roam the medieval cathedral is a woman who visited the cathedral in 1882 and asked to climb one of the towers, a request that was turned down because she was unchaperoned.

According to the story, she found an elderly woman to accompany her, but on reaching the top threw herself over the railing and was impaled on spikes on the main floor.

Her ghost has been witnessed near the tower’s gargoyles or wandering around the top of the tower.

Another is that of María Antonieta Rivas Mercado Castellanos, a Mexican intellectual, writer and feminist who was scorned by her lower and shot herself at the altar of the cathedral in 1931.

There have also been sightings of the ghost of Louis Vierne, a longtime organist who fulfilled his lifelong wish in 1937 when he died while playing the cathedral organ near the end of his 1750th concert.

Henvy VI&aposs coronation and Mary, Queen of Scots&apos wedding are among important events that happened there

Notre Dame has been the site of key events in French - and British - history.

In 1431 the cathedral was the site of the coronation of ten-year-old King Henry VI as King of France, two years after his coronation at Westminster Abbey.

It has also been the site of the royal weddings of James V of Scotland to Madeleine of Valois in 1537 and Mary, Queen of Scots to Dauphin Francis in 1558.

Following the French Revolution, the cathedral was the scene of Napoleon I’s coronation as emperor, with Pope Pius VII leading the proceedings.

More recently, in 1970 it held a requiem mass for Chales de Gaulle, resistance during the war and later became president of France.

A similar service for Francois Mitterand was held following his death in 1996.

Its organ was the largest in France

The cathedral’s pipe organ dates back to the 18th century and is the largest in France.

The instrument has five keyboards, 109 stops, and 7,374 pipes.

In the 1990s, the organ was restored at the cost of £2million and took 40,000 hours to complete.

The update included a musical-instrument digital interface (MIDI) that records and allows for instant replay, a voice synthesizer, a printer, and a telephone line to an office near Versailles.

Its towers are not twins

Notre Dame’s two towers might look like identical twins, but in fact the north town is slightly bigger than the south.

As with all the elements of the cathedral, they were built over time, reflecting how Notre Dame is more a collage of different architects’ ideas than the culmination of one person’s vision.

Bees live in its roof

In 2013, a hive of honey-producing bees was placed on the roof of the sacristy - the room where the priest prepares for a service.

The types of bees—Buckfast bees—were bred from a special strain at a Benedictine monastery, and known for their gentleness.

Their honey is made from the flowering plants in nearby gardens, including the Square Jean XXIII just behind the cathedral

The beehive is hosted on the cathedral to “recall the beauty of the Creation and responsibility of man towards it.”

It is not know if the bees survived the fire.

All roads lead to Notre Dame

Outside Notre Dame there is a small circular marker with an eight-point booze star embedded in the cobblestone.

Placed there in 1924, it is engraved with the words Point zéro des routes de France, and is the point from which distances are measured from Paris to other cities in France.


12th Century Church Gutted by Fire Leaving Locals Devastated - History

PARIS — A massive fire swept across the top of Paris' soaring Notre Dame Cathedral as it was undergoing renovations Monday, collapsing its spire and threatening one of the world's greatest architectural treasures as tourists and Parisians looked on aghast from the streets below.

The French president pledged to rebuild a cathedral that he called "a part of us," and appealed for national and international help to do so. The 12th-century church is home to relics, stained glass and other incalculable works of art and is a leading global tourist attraction, immortalized by Victor Hugo's 1831 novel "The Hunchback of Notre Dame."

The Paris prosecutor's office said it was treating the fire as an accident, ruling out arson and possible terror-related motives, at least for now. French media quoted the Paris fire brigade as saying the fire was "potentially linked" to a 6 million-euro ($6.8 million) renovation project on the church's spire and its 500 tons of wood and 250 tons of lead.


Etymológia

Kurunegala has been named after the Elephant rock. “Kurune” means Tusker or an Elephant with protruding teeth and Gala in Sinhala means rock. Kurune means Tusker or an Elephant and Gal in Tamil means rock or hill. Kurunegala’s old name was Hasthishaila-pura, which can be translated as the city of the Elephant rock in Sanskrit. In some ancient literature the word Athugal-pura is also employed to describe the city of Kurunegala.

Nearby are three archeological cities – Parakramapura (Panduvasnuwara) (north – west) with remains of a mated palace and monasteries from the 12th century, Dambadeniya (south – west, mid-13th century), and Yapahuwa (north).

Kurunegala enjoys a pleasant location overlooked by huge rocky outcrops some of which have been given names of the animals they resemble: Elephant rock, Tortoise rock etc. According to folklore legend, long time back the city had experienced a severe drought. To exacerbate matters for the humans, animals had threatened the city’s storage capabilities by consuming huge amounts of water. Fortunately for the locals, a witch had volunteered to alleviate the problem, transforming some of the animals magically into stone figures.


59. The Spanish and Portuguese Synagogue

The Spanish and Portuguese Synagogue is the oldest surviving synagogue in Great Britain. It was built in 1701 by a Quaker, Joseph Avis, for the thriving local Jewish community. Sephardi Jews began to resettle in London under Oliver Cromwell (to whom they still acknowledge their gratitude) for the first time since their expulsion in the middle ages.
The plan is a plain oblong, and inside are galleries borne on Tuscan columns, similar to many of Wren’s churches. The rich woodwork, similarly, was carved by the same craftsmen as worked for Wren. The ark opens up to reveal the scrolls with their silver bells, and the air is dense with the dipping branches of gleaming Dutch brass candelabras

Which is the City of London’s oldest church?

All Hallows by the Tower founded in AD 675 survived the Great Fire in 1666 but was heavily damaged during World War II

How many churches are there in the City of London?

There are 42 places of worship within the Square Mile, as well as nine towers and standing remains of lost churches.

How many churches were destroyed during the Great Fire of London in 1666?

The horrible fire that swept across London in 1666 destroyed 13,200 houses and 87 parish churches.

How many churches did Sir Christopher Wren build?

Wren’s office was commissioned to build 51 churches and one cathedral after the devastating fire destroyed or damaged most of the City of London’s churches.


Pozri si video: The ascent to the highest church in Slovakia (Január 2022).